۱ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۴۰

واعظي:

حمايت جدي در راستاي تكميل ساختمان كتابخانه مركزي مشهد صورت مي گيرد

حمايت جدي در راستاي تكميل ساختمان كتابخانه مركزي مشهد صورت مي گيرد

مشهد - خبرگزاري مهر: دبير كل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور از کمک جدی برای تکمیل ساختمان کتابخانه مرکزی مشهد خبر داد.

منصور واعظی در حاشیه سي و يكمين گردهمايي مديران كل و معاونين ادارات كل ستادي و استاني نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار كرد: نهاد کتابخانه های عمومی یک سازمان برنامه محور است اما برحسب شرایط و رویدادها برنامه های خودشان را ارتقاء می دهند.

دبير كل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور افزود: در طول 6 سال گذشته هر سال حداقل در هر فصل یک نشست برگزار شده و  با مسائل و اتفاقاتی که افتاده برنامه ها را بازبینی و عملکرد ها را متناسب با آن موارد ارزیابی و ارتقاء می بخشدیم.

واعظی تصریح کرد: معمولا اولین نشست هر سال ما موضوع برنامه های نهاد در قبال نامگذاری که برای آن سال توسط رهبر معظم انقلاب شده پرداخته می شود و اینکه چه بکنیم که این نامگذاری را به عنوان جریان فرهنگی تأثیر خودش را بر روی آحاد جامعه و سازمان داشته باشد.

وي گفت: یکی از مواردی که در ابتدا یا انتهای نشست های هر سال انجام شده ارزیابی عملکرد نهاد کتابخانه های عمومی استان ها در سالی که گذشت بوده و اینکه آن ها در جهر شاخص مهم توسعه کتابخانه ها، تعداد اعضا، امانت کتاب و سرانه مطالعه وضعیت شان بهبود پیدا کرده است.

دبير كل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور یکی از دیگر برنامه های هر نشست مدیران ستادی با تعدادی از کارشناسان استانی و ملی بیان کرد و افزود: تاکنون همایش های مشترک مدیران استانی با کارشناسان حوزه های IT ، مهندسین عمران، کارشناسان فرهنگی، روابط عمومی و برنامه ریزی برگزار شده است.

واعظی بيان كرد: این گردهمایی طبیعتا فرصتی ایجاد می شود که در حضور مدیران کل دیدگاه ها و نظرات بخش های تخصصی نهاد را هم بشنوند و متناسب با شرایطی که هستیم راهکار ها و برنامه بنویسیم.

وی در خصوص رویکرد نهاد کتابخانه های عمومی در ارتباط با نامگذاری سال 92 که "حماسه سیاسی و  حماسه اقتصادی" است، گفت: نهاد یک سازمان صد در صد فرهنگی است و طبیعتا ورود به مسائل سیاسی سم است و هیچگاه اجازه نداده ام به این موضوع ورود پیدا کند.

دبير كل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور بيان كرد: نهاد موظف است تلاش کند این حماسه سیاسی به معنایی که رهبری بزرگوار مطالبه ای دارند که حضور پر شور مردم در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در 24 خردادماه با ارتقاء فرهنگ سیاسی در جامعه تحقق پیدا کند.

واعظي در خصوص تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی مشهد گفت: در ماه های اخیر قرار بر این شد این کتابخانه با حمایت نهاد به نتیجه برسد و ظاهراً توافقی را مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با استاندار و شهردار مشهد طرح و تصویب کردند که این پروژه در قالب طرح های عمرانی عمومی دیده نشود و به طور اختصاصی به آن ورود پیدا کنند و بنده نيز در اين خصوص کمک جدی مي كنم تا این مهم در آینده نزدیک به نتیجه برسد.

 

کد خبر 2060391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha